Sunday, October 19, 2008

Majlis Pertunangan serta Perkahwinan Izam & Linz

Tanggal 4 Syawal 1429 bersamaan 4hb Oktober 2008 adalah detik sejarah rakan saya, saudara Izam b Mahli bersama isteri tercinta Norazelin bt Zaidi telah sah menjadi suami isteri di rumah pengantin perempuan beralamat di Zon 4, Jalan Sungai Naga, Kampung Jemoreng, Matu, Mukah.

5 Syawal 1429 pula adalah hari persandingan mereka yang disaksikan oleh ahli keluarga kedua belah mempelai dan juga sahabat handai.

Selama mengenali Izam dan juga isteri tercinta, mereka memang diibarat kan bagai pinang dibelah dua. Sama cantik sama padan, duduk sama tinggi, berdiri tinggi sedikit ha3..gurau saja.

Harapan saya, jagalah kebahagiaan rumah tangga bersama anak-anak yang bakal dilahirkan. Susah senang hadapi bersama, perbincangan suami isteri hendaklah diamalkan, sentiasa berdoa pada Allah SWT untuk memurahkan rezeki serta memberi perlindungan dari segala kejahatan dan dugaan yang maha hebat sepanjang perjalanan hidup suami isteri. Pesanan ku pada Izam, jangan sia-siakan perjuangan cinta selama 2-3 tahun ini..."kaulah segalanya" hendaklah sampai akhir hayat. Segala pengorbanan jangan disia-siakan, sentiasa ungkapkan kata cinta dan sayang walaupun sudah berderet anak-anak.

Pesanan untuk Lin pula, jagalah 'perut' suami mu. Saya percaya, anda pasti dapat menjaga suami mu sebaik yang mungkin. Sabar menjadi seorang isteri, moga Allah sentiasa memberkati kesabaran mu. Tiada hadiah dari kaca mata kamu berdua, cuma keikhlasan doa selamat sejahtera untuk kamu berdua yang dapat aku dambakan.

Selamat menjalani kehidupan berumah tangga.

Di sini saya sertakan beberapa gambar untuk tatapan.


No comments: